Tämä on 499 postaus. Luonnollisesti tuon numeron jälkeen tulee luku 500. Kun tässä lähellä on yksi tosi iso ja huippu juttu tulossa, niin pitihän tuo luku 500 säästää sille. Sen takia en viime viikolla ihmeemmin satuillut. Laiskahan mä en tietenkään koskaan ole ; ) Että tämmöstä pientä kikkailua.
 
Kaks viikkoa sitten maanantai kului bloksun päivittämisessä. Ti punainen pöhkö kipitti rallyilemaan. Kun lähdettiin oli ihan vilpoisaa, mutta tullessa ei. Pakko oli pitää tauko paluumatkalla.
 
Istu, maahan, kierrä koira –> 360 o –> pujottelu –> houkutus –> istu, yhdessä tiivis käännös o –> istu, ohjaaja ottaa askeleen oikeelle ja pyytää koiran sivulle –> istu –> juoksua –> normivauhti –> molemmat kääntyvät oikeaan –> koira on edelleen oikealla puolella kun se istuu, tulee eteen ja sitten taas oikealle sivulle –> puolen vaihto takana –> 270 v –> käännös v –> hitaasti –> maali.
 
Tico meni radan tosi hyvin. Ainoat “virheet” tuli heti ekalla kyltillä kun herra meni kera hajuraon maahan. Suorassa se silti oli. Sitten toisinaan se tuppasi jäämään hieman taakse istumaan kun liike pysähtyi. En tiedä miksi tuota tekee ja oon yrittänyt asiaa treeniä, mutta tässä sitä silti ollaan ;D
 
Toinen rata myöskin meni kivasti. Intoa oli vähän liikaa kun nyt pöhköliini sähläsi yhteiskäännöksessä oikeaan. Kääntyi kyllä, mutta tuli melkein heti mun vasemmalle sivulle. Muuta ei toisella radalla ollut. Ei jäänyt istumaan taakse tai muutakaan.
 
Mulla oli aikeena lähteä pois aikaisemmin, mutta enpä sitten tullut lähteneeksi kuin joku 5 minsaa aiemmin. Lähdin heti toisen radan jälkeen, mutta kun juttelee, niin silloinkin aika kuluu ; )
 
Ticolla oli taas meno päällä ja häntä heilui kokoajan. Yksi sellainen, joka ei ollut nähnyt Ticoa aiemmin kysyi Ticon ikää. Kuullessaan sen sanoi luulleensa Ticoa paljon nuoremmaksi. Enpä ollut yllättynyt. Mun pieni punainen pöhkö <3
 
Olin muistanut ottaa mukaan M&M:n lahjakortin + vanhan ruokapussin, joten tullessa napattiin tarakalle sapuskaa pojille. Muuten täydellinen suoritus, mutta mä en muistanut antaa vanhaa ruokapussia, joten jäi 50 sentin hyvitys saamatta. Huomasin mokani kaupan ulkopuolella kaivaessani Ticolle vettä repusta. Vein pussin silti kauppaan, sillä en halunnut kiikuttaa sitä takaisin kotiin.
 
Keskiviikko aloitettiin suuntaamalla hallille. Tarkoituksena oli jälleen kerran hinkata niitä kontakteja, mutta vähäiseksi jäi. Siellä oli valmis rata, jossa numerot paikoillaan. Mielenkiinnosta aloin selvittää radan kulkua. Oli kyllä sellaisia kiemuroita ja kuvioita, etten usko radan olleen ykkösluokan radan. Ehkäpä jopa kolmosten rata. Ja alkuun olin vähän epätoivoinen kun yritin keksiä miten kannattaisi koiraa koittaa ohjata. Siis hyvää treeniä mulle, joka ei hahmota milloin mitäkin liikettä kannattaisi käyttää. Aikaa siihen meni, mutta sain muodostettua jonkinlaisen ohjauksen radalle. Tokihan sitä piti koittaa miten homma sujuisi käytännössä. Sujui muuten ihan ok, mutta yksi kohta oli sellainen, jota en saanut sujuvaksi. Silti olin tyytyväinen, että olin keksinyt edes jonkin tavan ohjata kyseinen 20 esteen rata. Radalla oli myös keinu. Hömpyn kanssa menin sen namittamalla ja ihan reippaasti se meni.
 
Sama rata tietty isostenkin kanssa. Ticolle keinu on ihan tuttu juttu, joten siinä ei tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä. Sonylle en ottanut keinua lainkaan.
 
Aina välillä kuului ulkoa jotain kolinaa. Jotain siellä touhuttiin, mutta ei pojat välittäneet siitä. Sony oli just mennyt toisen kertansa kun multa tultiin kysymään, että voiko oven jättää auki. Piti saada joku johto ulos ja ovea ei voinut laittaa kiinni. Mä olin jo suurimman osan treenistäni tehnyt, joten sanoin, että oven voi jättää auki. Menin kauempana ovesta olleelle kentälle treenimään hömpyn kanssa kontakteja ja välistä vetoja. Meni ihan hyvin.
 
Pojat saivat levätä muutaman tunnin ennen seuraavaa väriläiskää päivässä. Mä olin salaa toivonut, että ukot olisivat vähemmän äänekkäitä treeni-aamun jälkeen, mutta toiveeksi se jäi. Kun kotitiellä alkoi hiekka rahista oudomman auton alla, alkoi mekkala. Mä en ollut tehnyt muuta kuin vaan istunut kameran kanssa. Sitähän teen muutenkin, joten mielestäni en mitenkään viestinyt pojille, että tulossa oli jotain erilaista. Meediot ihan ite keksivät, että nyt menee oudompi auto. Meediot ilmoittivat siitä mulle, mutta mä vaan istuin. Turhaa yrittää vaientaa kun se ei onnistu.
 
Saatiin vieraita. Yksi kaveri tuli 10-vuotiaan tytön kanssa poikia kattomaan. Kaverille ukot olivat tuttuja ja hän kyllä tiesi, etteivät välttis ole kovin hurmaavia aluksi. Mua mietitytti, että mitä tuo 10-vuotias meinaa haukkuvista koirista. Mulle oli sanottu, ettei tyttö sellaisia pelännyt, mutta voihan se silti olla pieni shokki nähdä kolme louskua.
 
Sain tuliaisia. Etukäteen tiesin saavani lehtiä. Niiden lisäksi sain salaa toivomiani nameja koirille. Sitten vielä kirsikkana kakun päällä sain islantilaista rahkaa! <3 Pieni ele pienen purkin muodossa oli mulle tosi iso juttu. Etenkin kun tuoja oli ollut niin huomaavainen ja tuonut nimenomaan islantilaista rahkaa <3 Mustaherukka-banaanirahka lähti töihin evääksi. Yllättävä makuyhdistelmä osoittautui hyväksi. Tuskin olisin ite uskaltanut moista ostaa. Kiitos paljon tuomisista! <3
 
Kyllähän haukkumaakarit rauhoittuivat. Aina välillä piti ilmoittaa jossain päin hiippailevista marssilaisista. Hoh hoi vaan poijaat. Rauhoittumaan ne sai kun vippasi nappuja maahan.
 
Aikaa oli vain tunnin verran ja se meni nopsaan. Murh. Kuvia en paljoa räpsinyt kun pojat enimmäkseen pyörivät jaloissa. Pari kertaa hömpy sai juoksuhepulin. Sellaiselle toivottiin encorea, mutta pikku-diiva ei sellaiseen taipunut. Jomin menoa on kiva kattoa, joten on harmi kun juoksuhepuleita ei voi tilata ; )
 
Pojat saivat rapsutus- & nyppimispalvelua. Vuoron perään istuttiin milloin kenenkin edessä hoivattavana.
 
Visiitti oli ollut pojille lisämauste päivään ja olikin ihan mukava jättää tavallista väsymmät poitsut kotiin kun piti lähteä... ääh... :/
 
 
             visiitti2-normal.jpg
 
 
Lähtiessäni nappasin laatikosta mukaani postin. Siellä oli kaksi kuorta kennelliitosta. Kaksi kuorta olin saanut myös maanantaina ja heti kun vaan olin pystynyt, maksoin laskut. Näin ollen hämmästellen oletin, että nyt tuli tulokset paprulla. Vielä mitä! Siellä oli kaksi uutta laskua! Summat olivat ihan samat ja maksu näytti koskevan sekä kyynäriä, että lonkkia. Alkuun olin tyrmistynyt ja harmistunut kun Kennelliitto ei ollut voinut lähettää laskuja samaan aikaan. Inhottaa käydä nettipankissa. Sitten aloin funtsia. Muistin Ticon kyynärien lausunnon maksaneen joku 20e, joten ihan älyttömältä tuntui, että karvapalloista olisi pitänyt maksaa 2 x 42e per kuono. Kyseessä täytyi olla virheen. Kysyin asiaa mitsulta ja lisää ylläriä seurasi, sillä hän ei ollut saanut laskua lainkaan. Siis Kennelliitossa oli vähän sähläilty. Mitsukin tuli siihen tulokseen, että oon vahingossa saanut laskut tuplana.
 
Tuon laskuepisodin jälkeen mä poikkeuksellisesti menin kattomaan koiranetiin, josko tulokset olisivat tulleet jo sinne. Jos tulokset olisivat siellä, niin asia oli selvä: tuplalaskut vahingossa. Torstai aamupäivällä ei ollut tuloksia, joten en saanut selvyyttä asiaan. En ehtinyt soittamaan Kennelliittoon.
 
Niin kuin kaikki bloksua vilkuilevat jo tietävät, että perjantaina tulokset sitten ilmestyivät koiranetiin. Se oli kaikinpuolin helpotus. Ei tavinnut maksaa älyttömiä summia lausunnoista ja Jomin tulokset oli hyviä. Tuli sama fiilis kuin aikoinaan saatuani lausunnon Ticon lonkista. Liikutuksen ja helpotuksen kyyneliä niiskuttelin.
 
Keskiviikkona myöskin sain hienon lisän mun isliskrääsäkokoelmaan. Koitan muistaa kuvata sen jossain vaiheessa. Nyt oon siihen liian laiska. Se on semmoinen islisaiheinen koirannimilaatta, että kiitokset vaan Sonyn velipojan omistajalle : )
 
Viime lauantaina & sunnuntaina ennen varsinaisen helotuksen alkamista keräsin pakkaseen mustaherukoita. Taaskin alaoksat roikkuivat maassa, mutta kun ne oli vapautettu painavista marjoistaan, ne ponnahtivat ylemmäs. Jännä, että noilla alimmilla oksilla oli isoimmat marjat. Jotenkin kuvittelee, että kun ne on olleet siellä maassa, niin ei marjat ole voineet kasvaa kunnolla. Tiedä sitten.
 
Ja, bongasinpa viime vkl vekin altaan pohjasta. Silti vesi on pysynyt altaassa ihan hyvin. Kai se alla oleva kostea maa jotenkin tilkitsee reikää. Mutta, äh, mitä ihmettä mä teen ens kesänä? Ei sitä viitteis ostaa kokoajan uutta allasta. Kutkuttaisi ostaa sellainen iso, jossa voisi pojat jopa uida, mutta sitten pitäisi värkätä jokin kulkutapa altaaseen. Ja mitä jos siitä ei tykättäisikään, jolloin allas olisi ihan turha ostos. Hitsi, kun tuossa altaassa olisi paksumpi pohja kun muuten se on ihan passeli.
 
Viime viikko meni taas ihan sumussa. Sentään sain lenkitettyä ukot viileämpään aikaan, että ei nyt ihan penkin alle mennyt niiden elämä. Itellä taas ei oikein onnistunut mikään kun nukku-matti kiusas vääriin aikoihin... Huoh.
 
Viime viikolla sain vähän helpotusta stressin täyteiseen eloon. Järjestely, jonka tein, sai aikaan tunteen, että tavallaan mun loma alkoi jo. Nyt on paljon rennompi olo ja olenkin saanut tehtyä paljon rästiasioita tämän vkl:n aikana.
 
Rento ei ollut fiilis kun piti luuhata putiikeissa jotain vermettä ettimässä. Tämä kamala helotus pisti vaatesuunnitelmia uusiksi. Tietty tapani mukaan olin liikkeellä liian myöhään ja suurin osa kesävermeistä oli jo myyty. Noh, yksi alekolttu taisi löytyä. Tosin toivoisin siihen lisää pituutta, mutta kai se on vaan koitettava kestää tuollaisenaan.
 
Vermeen takia raahauduin Skanssiin ja ei se ollut ihan turha reissu, meinaan löysin Ice Age 4:n 2 eurolla! Sen kattelen muutaman viikon päästä. Ice Age 1 & 2 on hulvattomia. Kolmosta en muistaakseni ole nähnyt, saatika nelosta. Pian näen nelosen. Sitten vielä kun bongaisi jostain kolmosen. Varmaan sen löytäisi netistä, mutta ei mulla ole mitään järjetöntä hinkua saada kolmosta. Tulee vastaan jos on tullakseen. Nih.
 
Tämä vkl on mennyt kärsiessä helteestä, lueskellessa enkunkielistä kirjaa, vastaillessa sähkäreihin ja muutenkin rästihommia tehdessä. Jotain liiallisesta lämmöstä kertonee se, että enää Sony ei emmi mennä makoilemaan altaaseen. Tekee sen melkein aina kun menee sinne. On hauskannäköinen kun pötköttelee siellä : D
 
Huomenna onkin mielenkiintoista toimintaa tiedossa. Tarkoitus on lisätä juttu siitä tänne perään jossain vaiheessa. Nyt ei vaan voi antaa lukua 500 millekään muulle kuin sille, siksi näin.