Ensiksi myöhästyneet koiranpäivätoivottelut kaikille koiruuksille. Eilenhän oli koiranpäivä ja ihan kivaa, että tämä mahtava lemmikki on huomioitu ihan omalla päivällä :)
 
Kivan sään perusteella koululaiseksi valikoitui Sony. Märemmällä säällä se olisi ollut Tico. Ticon saa helpommin ja nopsemmin siistiksi kurakelilläkin ja aikaahan ei ole liikaa tiistai-iltaisin.
 
Ihan ekaksi koirat otettiin sivulle istumaan ja omistajaa käytiin kättelemässä. Kouluttajalla oli avustajia ja näin ollen oli kolme eri kättelijää. Sony istui hienosti sivulla kun mua käteltiin. Ei ollut yllätys. Kouluttajakin sanoi kun kätteli mua, että Sony on hienosti. Siihen mä sanoin, että Tico ei olisi. Kättelykierroksen jälkeen koiria käytiin moikkaamassa. Taas Sony istui lähestulkoon paikoillaan kun joku kyykistyi viereen ja silitti. Vähän se liikahti, mutta ei se mua haittaa. Ihan omillaan Sony ei ollut, sillä hoin sille “istu. Hyvä istu. Hieno istu.”. Hienoa Sony!
 
Sitten otettiin henkilöryhmää. Kun yksi koira pujotteli ja pysähteli kolmen ihmisen keskellä, muut treenasivat makoilua. En ollut Sonysta kovin kaukana ja välillä kävin toista palkkaamassa. Kerran herra nousi kun hoffi haukkui sisälle tullutta ihmistä. Sonykin haukahti muutaman kerran, muttei lähtenyt minnekään. Muuten makoilussa ei ollut moittimista.
 
Henkilöryhmä meni hyvin. Sony seurasi kun kehuin sitä koko ajan. Mulla ei ollut namia kädessä, että pelkkä ääni riitti.
 
Sitten mentiin pihalle ja silloin sisällä olleet koirat muuttuivat Sonylle möröiksi. Tarkoitus oli seuruuttaa koiraa eri vauhdeilla. Alku meni jarrukiljumisessa. Sitä kesti muutama minsa, mutta sitten kun siitä päästiin yli, niin sitten meni hyvin – siis Sonylla, muttei mulla. Kouluttajan mukaan mä kävelen ihan aavistuksen verran vasempaan ja näin ollen tietämättäni koitan korjata koiran työskentelyä. Ai jaa? Ja mä kun luulin käveleväni suoraan :D Kouluttajan ohjeiden mukaan tein treeniä sitten kävellen selkeesti vasempaan. Sitten mua taas korjattiin, sillä kouluttaja oli tarkoittanut oikeeta. Kiva, etten ole ainoa, jolla menee oikea ja vasen sekaisin :D Siinä me sitten mentiin pihaa ristiin rastiin kävellen, juosten tai hiipien. Tein myös äkkipysähdyksiä ja suunnanvaihtoja. Tarkoitus oli olla yllätyksellinen koiralle. Sony seurasi hyvin, mutta perusasennoissa oli aina välillä korjattavaa.
 
Viimeiseksi me otettiin luoksetuloa. Sony pysyi vaihtelevasti paikoillaan. Perusasennot olivat täydellisiä. Taitaa olla vaikeampaa hahmottaa perusasento liikkuessa.
 
Tuota alkua lukuunottamatta tuo koulutus oli kyllä ihan täsmää Sonylle. Tämmöstä seuraamista ja sitä sekametelisoppaa lisää Sonylle, kiitos :)
 
Lähellä kotitietä törmättiin siihen ärrieriin. En voinut kääntyä, sillä siihen mulla ei ollut aikaa. Oli vaan pakko koittaa mennä ohi. Ärrieri piti taas sellaista mekkalaa, että! Alkuun Sony seurasi nätisti, mutta sitten lähempänä ärrieriä alkoi hieman edistää. Hiljaa poju kuitenkin oli :) Onneksi nyt selvittiin vammoitta tuosta ärrieristä.
 
Satuinpa löytämään euron kun mentiin koulutukseen. Sain sitten vähän liksaa. Tosin ei liene syytä alkaa asialla leijumaan, sillä taitaa jäädä tuntipalkka pikkuisen huonoksi ;)
 
Nyt polkaisen Ticon kanssa kauppaan vähän niin kuin hyvitykseksi eilisestä.