Nyt on nähtävillä kuvia Islannin reissusta. Kuvat on laitettu niin, että jokaisella Islannissa viettämälläni päivällä on oma postaus, jossa on sen päivän kuvat. Kyseiseen päivään liittyvä teksti löytyy linkin takaa, joka on aina laitettu alkuun.

Reissuni Islannissa oli jotain, jota on tullut muisteltua kaiholla. Se oli aiv-van mahtava reissu! Oon huomannut, että tuulisella säällä mun mieleen tulee tuuliset päivät Islannissa. Etenkin se päivä, jolloin käveltiin Reykjadalurin vuorilla ensin vastatuuleen ja sitten saikin tullessa jarrutella kun oli niin kova myötätuuli. Sadesäät myöskin vievät mut Islantiin, vaikkei paljon sadetta niskaamme saatukaan.

Reissun kohokohtaa on vaikeaa nimetä, sillä tuntui, että joka päivä sai nähdä jotain uutta ja ainutlaatuista. Oli hienoa, kun sain nähdä isliskehän Islannissa, pääsin näkemään islantilaisen kennelin koiria (ja sain sieltä yhden kotiini), näin Gullfossin, Geysir Arean, Reykjadalurin, Glymurin... sekä paljon paljon huikeita maisemia!

Miljonääreillä tuppaa olemaan kakkoskoti jossain toisessa maassa. Jos olisin miljonääri, niin mun kakkoskoti olisi Islannissa.

Islantilainen arkkitehtuuri näyttää mun silmään vähän kummalta. Talot näyttävät lähes vastamaalatuilta. Yksi suurimmista ylläreistä oli, kun mulle selvisi, että suurin osa taloista on tehty pellistä! Näyttävät ihan puutaloilta, mutta ovatkin aaltopeltiä. Tässä lienee selitys siihen, että näyttävät vastamaalatuilta. Katot tuntuvat loppuvan vähän kuin yhtäkkiä ja huomasin, että näkyi taloja, joissa ei ollut rännejä...

Vaikeaa on koittaa tehdä reissusta lyhyttä yhteenvetoa, jospa kuitenkin saisitte kuvista edes pienen käsityksen, että miten upeita maisemia näkee Islannissa.

 

Sitten tuosta otsikon toisesta osiosta. Islannin reissun tuloksena mulle tuli kolmas koiruus. Tämän myötä nimimerkki Tico & Sony, Tanja siirtyy historiaan. Jomin nimen lisääminen litaniaan tekee siitä mielestäni liian pitkän, joten tästä lähin käytän nimimerkkiä TripleTan. Triple tulee koirien määrästä ja Tan mun nimestä.