Sain viestiä, että mun blogia on hankalaa lukea kun puut häiritsevät. Onko muilla tätä ongelmaa? On meinaan hassua, että mulla teksti on sellaisen valkoisen “paperin” päällä ja tuo talvimaisema jakautuu silleen puolelta toiselle ja tämä toistuu pitkin reunaa. Eli mulla ei ole tuota ongelmaa, mutta tiedän tasan tarkkaan mitä ongelmasta kertonut tarkoittaa. Nyt olisikin kiva tietää, että näkyykö mun bloginsivu mulle erilailla kuin muille.
 
Pistetään tähän samaan vähän muutakin. Maanantaina olin Ticon kanssa rt-tunnilla. Rata oli seuraavanlainen: 360 o –> istu, eteen, oikealta takaa kiertäen perusasentoon –> spiraali o –> täykkäri v –> askelsarja peruuttaen –> istu, juoksuun –> pujottelu et –> normivauhti –> istu, maa, koiran kierto –> 270 v –> 270 o –> liikkeestä maahan –> seuratessaan koira pyörähtää kerran ympäri (ite kutsun tätä kiepsahdukseksi) –> maali.
 
Eka rata meni ihan mukavasti. Alussa oli takkua jonkin hajun vuoksi. Muutkin koirat jumittivat siinä kohdassa. Lopulta siihen laitettiin koirankarkoitetta, jolloin osa suorastaan kiersi sen kohdan ja osa taas ei ollut moksiskaan. Tico kuului tuohon viimeiseen ryhmään.
 
Toka rata oli ihan kummallinen tai Tico teki ylimääräisiä juttuja monessakin kohtaa. Esmes se ei tullut tuossa alussa mun eteen istumaan, ei sitten millään, vaan kiersi mun takaa. Askelsarjassa se alkoi haukkua ja näytti unohtaneen edessä istumisen taidon tyystin. Se pyrki mun vasuriin. Molemmat maahanmenot olivat vinoja. Näinkö se karkote vaikutti Ticoon? ;)
 
Kun jäi aikaa, niin sai mennä koiran kanssa pyörimään radalle. Mä menin hinkkaamaan eteen tulemista, askelsarjoja ja maata. Nyt ne menivät ihan kivasti.
 
Mulla taisi olla vähän liian heppoisesti vaatetta kun olin ihan jäässä päästyäni kotiin. Tuuli oli kyllä tosi kylmä ja mulla oli lenkkarit ja ohuempi takki. Viime aikoina on ollut vähän sellainen olo, etten osaa pistää oikeita vaatteita päälle.
 
Hakiessani koirille sapuskaa ostin myös pienemmän häkin. Sellaista kuulemma tarttee Vaasan reissulla autossa. Kankainen olisi ollut halvempi ja kevyempi, mutta eräs blondi ei pysy kangashäkeissä. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tuota häkkiä tarttis johonkin muuhunkin, niin parempi oli ostaa Sonyn kestävä häkki.
 
Muuten ollaan vaan tripletelty ja vähän rallyilty. En oo päässyt tekemään Ticon rataa karvapallojen kanssa, sillä nyt on kaikki isommat alueet kuin luistinratoja. Kiitos siitä kuuluu tuuli- & aurinkovoimalle. Oon sitten vaan tehnyt joitakin kylttejä yksikseen.